Friday, July 26, 2013

Memories is very fun

Bila duduk sorang-sorang mesti kite teringat macam2 kan?? yang sweet yang x, yang memang kita tak nak ingat tapi die datang jgk kenapa??
Sebab itu memories :)
Semua orang rasakan benda yang sama kan, so entri ni ana just nk share tentang IKHLAS sebab ana selalu bace bab tentang ikhlas ni. Kenapa?? Sebab ana tak tahu mcm mane rase mengikhlas kan sesuatu perkara tu dengan betul, maksudnye nak capai tahap ikhlas yang betul2. Susah kan? hahahah ana pun pening pk, penat pun ade taw. Sebab bila kita nak lupakan sesuatu perkara berat yang jadi dalam hidup kita after that "YES!!!" saya MAAFKAN, nak tanye balik after maafkan tu are you sure 100% x ingat balik perkara tu even kita xnak ingat???? JAWAPANNYE TAK!!! 

Hihi kenapa?? sebab keikhlasan tu belum sampai tahap yang betul2 ikhlas sampai kite take time and belaja lupakan, belum tentu kita capai tahap ikhlas tu. Ana xtaw lah kalau pada u alls x ini just my opinion je hihih :)
gambar ni ana shoot kat bukit tinggi hihihi saje2
Pernah dengar 'IKHLAS TU BELUM SEMPURNA JIKA KITA MERASAKAN SAKITNYA' ?
So kita taw tahap mane ikhlas kita pada seseorang :) kecuali bila kita dah memang xde rase sakit pun bile kita ingat ape pun perkara buruk tu jadi kat kita in shaa allah itu lah IKHLAS :) 
Ana bersyukur bila ade sesuatu perkara tu jadi pada ana then ana jatuh tapi berkat doa dan izin allah benda tu jadi normal and ana redha, nikmat redha tu nikmat sangat sebab Allah balas pada kehidupan yang very happy :) tangisan jadi ketawa air mata jadi senyuman hihih, so remember bila kita ditimpa musibah tu tanda Allah s.w.t SANGAT SAYANG PADA KITA. Allah beri peluang kita ingat pada dia :) baik kan?? Alhamdulillah and memaafkan adalah perkara mulia, sangat mulia. 

Ana saje je nak share tiba terfikir hihihi, ana minta maaf kalau ade pendapat ana yang x berapa nak diterima :)
wassalam
Assalammulaikum



2 comments:

  1. kalau mat jo, memori pahit jarang timbul tapi memori manis mudah je datang, memori manis mat jo selalu datang pasal main dengan anak saudara, kadang-kala ketawa sorang-sorang ingat balik peragai anak saudara, he

    p/s: semoga TT dapat melupakan memori yang pahit

    ReplyDelete
  2. Bagus lh mcm tu mat jo...mcm ana ade jgk kadg2 teringat yang pahit but ignore je sbb tu memories je..buat pengajaran lg better hihihi..yg manis of cos lh sume nk ingat kn huhu:-)

    ReplyDelete